• Vragen?

    Onze adviseurs helpen je graag. Bel gratis.

    0800 - 02 01 240 Ma t/m vr: 9.00-21.00 uur

Retourneren

Retourbeleid

Als je niet helemaal tevreden bent met je aankoop, dan krijg je volgens onze Tevredenheidsgarantie je geld terug.

  • Je kunt je adidas aankoop binnen 30 dagen na ontvangst gratis retourneren met UPS.
  • Indien je je volledige bestelling retourneert, zullen we je verzendkosten vergoeden naast het aankoopbedrag. Als je slechts een deel van je bestelling retourneert, vergoeden we je verzendkosten niet.

Als je het artikel na 30 dagen retourneert, of als het artikel gedragen of beschadigd is, of niet in de originele verpakking zit, kan adidas de geretourneerde artikelen niet accepteren en je geld niet teruggeven. Kleding kan alleen worden geretourneerd als het originele label/prijskaartje niet is verwijderd.

Alle retouren moeten worden verzonden met de retourdocumenten van UPS. We nemen geen verantwoordelijkheid voor verzendingen die verkeerd zijn geadresseerd of die kwijt zijn geraakt.

 

Retourinstructies voor standaard producten

Volg deze instructies als je een product wilt retourneren

  • Zorg ervoor dat je in geval van kleding het product in de originele verpakking inclusief de originele, aangehechte labels/prijskaartjes verpakt.
  • Vul het aantal te retourneren artikelen (# retour) en de reden van retour in op het retourneringsbewijs en sluit deze in bij je pakket.
  • Plak de 2 stickers/etiketten met de barcodes op de doos om het pakket te adresseren.
  • Bel UPS Nederland op 0900-2255877 (ma-vr: 8:00-18:00 uur, za: 8:00-13:00 uur, lokaal tarief 1ct/minuut) of ga naar www.ups.com om een tijd af te spreken voor het ophalen van je pakket. Laat UPS weten dat je een gefrankeerd verzendlabel hebt.
  • Zorg dat je de volgende gegevens bij de hand hebt:
    • Je klantnummer
    • Je bestelnummer
    • Het adres waar het pakket moet worden opgehaald
    • Je telefoonnummer
    • Je voorkeursdatum voor het ophalen van het pakket.

Ben je je retourdocumenten kwijt? Neem dan contact op met de adidas Klantenservice via 0800 - 020 12 40
(gratis nummer), zodat we je nieuwe documenten kunnen sturen.


Retourinstructies voor gepersonaliseerde producten (inclusief mi adidas)

Omdat gepersonaliseerde producten (inclusief mi adidas) speciaal voor jou op maat zijn gemaakt, kun je deze producten niet retourneren, behalve in het geval van productiefouten. Is je product defect? Neem dan contact met ons op via 0800 - 020 12 40* (gratis nummer) voor retourinstructies of via het contactformulier van onze Klantenservice.


Ruilbeleid

adidas.nl/shop biedt geen mogelijkheid om producten te ruilen. Als je een product wilt ruilen, kun je je aankoop eerst retourneren, waarna je je geld terugkrijgt. Daarna plaats je een nieuwe bestelling. Je krijgt alleen geld terug voor geretourneerde producten die voldoen aan ons retourbeleid.


Beschadigde of defecte producten

Kwaliteit staat voor adidas voorop. We testen al onze producten zeer grondig in realistische omstandigheden om er zeker van te zijn dat ze volledig geschikt zijn voor de doeleinden waarvoor ze zijn ontworpen. Het komt maar zelden voor dat onze producten beschadigd of defect zijn.

Geretourneerde producten worden onderzocht door de Quality Assurance Afdeling van adidas. Je krijgt je geld terug als de schade het gevolg is van een productiefout of van een afwijking van de productiespecificaties. We betalen altijd het volledige bedrag terug voor defecte producten.

Als het probleem niet is veroorzaakt door de kwaliteit van het materiaal of het productieproces, dan wordt het oorspronkelijke product naar je teruggestuurd. We geven geen geld terug voor producten die:

  • Ergens anders zijn gekocht dan in adidas.nl/shop
  • Schade door misbruik of nalatigheid (blootstelling aan chemicaliën, bijtende middelen, open vuur, extreme hitte, scherpe objecten, enz.)
  • Schade door misbruik of activiteiten anders dan waar het product voor is bedoeld (gebruik van hardloopschoenen voor baansporten of wandelschoenen als werkschoenen, enz.)
  • Schade als gevolg van normale slijtage of wanneer de redelijke levensduur van het product is verstreken.


De levensduur van een adidas product is afhankelijk van het individueel gebruik van het product, de omstandigheden waarin het wordt gebruikt en de specifieke slijtagepatronen van de gebruiker. adidas producten die zijn beschadigd als gevolg van gewone slijtage of waarvan de redelijke levensduur is verstreken, worden niet vervangen.

Onze Klantenservice staat voor je klaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 21.00 uur. Je kunt altijd contact met ons opnemen als je vragen of opmerkingen hebt. Bel 0800 - 020 12 40 (gratis nummer) of via ons contactformulier.


Hoe lang duurt ‘t voordat ik mijn geld terug krijg?

We hebben geen controle over hoe lang je retourpakket onderweg is, maar zodra we je pakket hebben ontvangen, zullen we het zo snel mogelijk verwerken. Houd er daarom rekening mee dat het minstens 14 dagen duurt voordat we je retourzending hebben ontvangen en verwerkt. Je geld wordt binnen 2 dagen nadat we je retourzending hebben verwerkt teruggestort, maar je bank of creditcardorganisatie kan meer tijd nodig hebben om de transactie te verwerken, waardoor het langer kan duren voordat het geld op je rekening staat. We laten je via e-mail weten wanneer we je geretourneerde product(en) hebben ontvangen en verwerkt. We betalen het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten terug. Het bedrag wordt terugbetaald via dezelfde betaalwijze als waarmee je de oorspronkelijke bestelling hebt betaald.