Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Datum bijgewerkt: 17/06/17

Er zijn verschillende retourmethodes, dit is afhankelijk van waar je jouw artikel hebt gekocht. Artikelen die je de adidas online shop hebt gekocht, kan je alleen per post naar ons terugsturen. Artikelen die je in een adidas-winkel hebt gekocht, kan je alleen in een adidas-winkel retourneren.

Let op: gecustomizede en gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt. Deze kan je dus niet retourneren, behalve in het geval van productiefouten.

Artikelen die je in de adidas online shop hebt gekocht
Je kunt je online bestelling gratis retourneren binnen 100 dagen na ontvangst van je bestelling. Het is alleen mogelijk om het pakket terug te sturen met dezelfde bezorgdienst die je pakket heeft geleverd.

Geen retourformulier bij je bestelling ontvangen?
Op 28.02.2017 hebben we ons retourproces aangepast zodat je een retourlabel ontvangt bij je bestelling. Als je voor deze datum besteld hebt, kan je jouw retourformulier uitprinten via de bestellingstracker
    Retourneren:
    1. Vul het retourformulier in, inclusief de reden(en) voor retournering, voeg deze vervolgens bij het pakket en verzegel de doos. Als het goed is, zit er in je oorspronkelijke pakket een retourformulier en retourlabel. 
    2. Plak het prepaid-retourlabel op de doos over het originele label heen.
    3. Schrijf het trackingnummer op wat op het retourlabel staat en bewaar deze voor je eigen administratie.
    4. Lever het pakket af bij het afleverpunt van jouw koerier:

    *Let op dat het retourlabel voor PostNL geldig is voor 30 dagen. Wil je jouw bestelling retourneren na deze periode? Print dan een nieuwe retourlabel uit via de bestellingstracker.

    Artikelen die je in een adidas-winkel hebt gekocht
    Artikelen die je in een adidas-winkel hebt gekocht, kunnen bij elke adidas-winkel geretourneerd worden, zolang dit in hetzelfde land van aankoop is. Zorg ervoor dat je je aankoopbewijs meeneemt en dat je je artikel terugbrengt binnen de retourperiode die op de bon staat aangegeven. Het is niet mogelijk om artikelen in een winkel terug te brengen als je deze in de online shop hebt gekocht.

    Retourbeleid
    Lees ons retourbeleid voor meer informatie over de retourvoorwaarden.

    Artikelen die via Click & Collect gereserveerd zijn en opgehaald dienen te worden in een adidas-winkel
    Click & Collect-reserveringen worden online geplaatst en vervolgens opgehaald en betaald in de winkel. Als je een Click & Collect-bestelling wilt retourneren, bekijk dan de Click & Collect- retourinstructies.

    Artikelen die in een adidas-winkel besteld zijn en bij jou thuis bezorgd worden
    Als één van onze winkelmedewerkers een bestelling voor jou heeft geplaatst met een tablet in de winkel zodat jij het artikel naar keuze bij jou thuis ontvangt, dan kun je deze niet in een winkel retourneren of ruilen. In plaats daarvan kun je de artikelen retourneren door de retourinstructies op te volgen die gelden voor de adidas online shop.

    Artikelen die je bij een adidas reseller hebt gekocht
    Als je artikelen hebt gekocht bij één van onze erkende resellers, neem dan contact met hen op aangezien zij hun eigen retourbeleid hanteren. Het is niet mogelijk om je artikelen in een adidas-winkel te retourneren als je deze bij een reseller hebt gekocht.

    Vond je dit artikel nuttig?

    Ja / Nee

    Waar is mijn bestelling?

    Log in of gebruik de Guest Tracker om snel de status van je bestelling op te zoeken, voor het aanmaken van een retourzending, het annuleren van items en om de status van een terugbetaling te bekijken.

    Nog steeds geen antwoord gevonden op je vraag?

    VRAAG ONZE KLANTENSERVICE

    Ma - Vr: 9:00 uur tot 21:00 uur
    Za: 10:00 uur tot 17:00 uur