Hoe retourneer ik (een deel van) mijn bestelling?

Bij elke bestelling is een retourformulier en een etiket bijgesloten. Volg onderstaande instructies om een artikel te retourneren:

  • Verpak het artikel in de originele verpakking. Bij kleding moeten de originele labels/prijskaartjes zijn aangehecht.
  • Vul het retourformulier in dat je bij je bestelling hebt ontvangen. Vergeet niet om de reden van retour te vermelden. Voeg het ingevulde retourformulier bij het retourpakket.
  • Plak het gefrankeerde retouretiket (meegeleverd) over het oude adres. Heb je geen retouretiket, neem dan contact op met de Klantenservice om een nieuwe te ontvangen.
  • Geef je pakket af bij het dichtstbijzijnde Kiala-punt / UPS-toegangspunt. Is dat niet mogelijk, maak dan een afspraak om je pakket op te laten halen. Ga naar de website van UPS website of bel 0900 2255 877 (ma-vr: 8.00-18.00 uur, za: 8.00-13.00 uur). Selecteer 'standaardverzending' en voer het gewicht van je retourpakket in.

Zorg dat je de volgende gegevens bij de hand hebt voordat je UPS belt:

  • Je adidas-klantnummer (je hebt geen UPS-accountnummer nodig)
  • Je bestelnummer
  • Het adres waar het pakket moet worden opgehaald
  • Je telefoonnummer
  • Je voorkeursdatum en -tijd voor het ophalen van het pakket

Lees ons Retourbeleid voor de regels voor retourneren. Gecustomizede of gepersonaliseerde bestellingen kunnen alleen in geval van productiefouten worden geretourneerd.

Wanneer ontvang ik mijn vergoeding?

Vergoedingen worden binnen 14 dagen verwerkt. Afhankelijk van je bank kan het een paar dagen langer duren voordat de betaling verwerkt is. Wat gebeurt er tijdens deze 14 dagen? Ons kwaliteitsteam controleert of alle geretourneerde artikelen voldoen aan de voorwaarden van ons Retourbeleid. Daarna duurt het een paar werkdagen om de vergoeding op je bankrekening over te maken.


Kan ik een artikel ruilen?

Helaas ruilen wij geen artikelen. In plaats daarvan kun je de bezorging weigeren of ongewenste artikelen retourneren voor een terugbetaling en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

Terugbetaling is onderworpen aan de voorwaarden van ons Retourbeleid, en is niet mogelijk voor gepersonaliseerde en gecustomizede artikelen.


Wat moet ik doen als ik een beschadigd of defect artikel heb ontvangen, of een ander artikel dan ik heb besteld?

Retourneer in dat geval het artikel volgens de retourinstructies in de doos. Heb je geen retouretiket meer, neem dan contact op met de klantenservice van adidas.


Worden mijn verzendkosten vergoed als ik mijn bestelling retourneer?

Ja, wij vergoeden je verzendkosten mits je de volledige bestelling retourneert en de geretourneerde artikelen voldoen aan de voorwaarden van ons RetourbeleidRetourneer je niet de volledige bestelling, dan kunnen wij je verzendkosten niet vergoeden.


Wat moet ik doen als ik hier geen antwoord op mijn vraag kan vinden?

Wij raden je aan om contact op te nemen met de vriendelijke klantenservicemedewerkers van onze online shop via de volgende contactgegevens.