Binnen hoeveel tijd dien ik mijn bestelling te retourneren?

Zend gratis & makkelijk retour binnen 100 dagen na ontvangst van je bestelling. Gecustomizede producten worden speciaal voor jou gemaakt en kunnen dus niet worden geretourneerd.

Hoe retourneer ik (een deel van) mijn bestelling?

Een bestelling kan worden geretourneerd met behulp van het selfservice retourportaal op de pagina Bestelgeschiedenis. Om een artikel te retourneren volg je de instructies hieronder. 

1. START met je retourzending en ga naar adidas.nl/return-tracker om daar je ordernummer en e-mailadres in te geven en je bestelling in te zien.

2. SELECTEER de items samen met de reden van retournering en klik op ‘indienen'.

3. PRINT het retourformulier en -label

4. PAK de artikelen in hun originele verpakking samen met het retourformulier in de doos

5. PLAK het retourlabel over het oude adreslabel en verzegel de doos

6. BRENG je pakket bij een DPD-ophaalpunt. Ga naar adidas.nl/drop-off voor een ophaalpunt bij jou in de buurt


Let op: customized artikelen zijn op maat gemaakt en kunnen daarom niet geretourneerd worden, tenzij er sprake is van een fabricagefout. Lees voor alle regels en beperkingen ons retourbeleid.

Wanneer ontvang ik mijn vergoeding?

Vergoedingen worden binnen 14 dagen verwerkt. Afhankelijk van je bank kan het een paar dagen langer duren voordat de betaling verwerkt is. Wat gebeurt er tijdens deze 14 dagen? Ons kwaliteitsteam controleert of alle geretourneerde artikelen voldoen aan de voorwaarden van ons Retourbeleid. Daarna duurt het een paar werkdagen om de vergoeding op je bankrekening over te maken.


Kan ik een artikel ruilen?

Helaas ruilen wij geen artikelen. In plaats daarvan kun je de bezorging weigeren of ongewenste artikelen retourneren voor een terugbetaling en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

Terugbetaling is onderworpen aan de voorwaarden van ons Retourbeleid, en is niet mogelijk voor gepersonaliseerde en gecustomizede artikelen.


Wat moet ik doen als ik een beschadigd of defect artikel heb ontvangen, of een ander artikel dan ik heb besteld?

Retourneer in dat geval het artikel volgens de retourinstructies in de doos. Heb je geen retouretiket meer, neem dan contact op met de klantenservice van adidas.


Worden mijn verzendkosten vergoed als ik mijn bestelling retourneer?

Ja, wij vergoeden je verzendkosten mits je de volledige bestelling retourneert en de geretourneerde artikelen voldoen aan de voorwaarden van ons RetourbeleidRetourneer je niet de volledige bestelling, dan kunnen wij je verzendkosten niet vergoeden.


Wat moet ik doen als ik hier geen antwoord op mijn vraag kan vinden?

Wij raden je aan om contact op te nemen met de vriendelijke klantenservicemedewerkers van onze online shop via de volgende contactgegevens.