Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Datum bijgewerkt: 15/10/18

Er zijn verschillende retourmethodes, dit is afhankelijk van waar je jouw artikel hebt gekocht. Artikelen die je de adidas online shop hebt gekocht, kan je alleen per post naar ons terugsturen. Artikelen die je in een adidas-winkel hebt gekocht, kan je alleen in een adidas-winkel retourneren.

Let op: gecustomizede en gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt. Deze kan je dus niet retourneren, behalve in het geval van productiefouten.

Artikelen die je in de adidas online shop hebt gekocht
Je kunt je online bestelling gratis binnen 30 dagen* (of 14 dagen** voor hype-producten zoals YEEZY) na ontvangst retourneren zonder opgaaf van redenen. Indien je items hebt ontvangen van een bestelling die uit meerdere pakketten bestaat, dan gaat de retourperiode van 30 dagen in op de dag dat je het laatste pakket hebt ontvangen.

*Let op: Als je vóór 10 september 2018 om 10.00 uur hebt besteld, dan kun je je producten binnen 100 dagen na de bezorgdatum retourneren.

**Houd er rekening mee dat hype-producten, zoals bijvoorbeeld YEEZY, geretourneerd moeten worden binnen 14 dagen na de ontvangstdatum. Tijdens het bestellen van deze hype-producten laten we je weten dat er een retourperiode van 14 dagen geldt.


Let op: er worden geen verzendkosten in rekening gebracht als je je bestelling retourneert met dezelfde bezorgdienst die deze ook geleverd heeft en onderstaande retourinstructies opvolgt.

Stappen:

  1. Vul het retourformulier in, inclusief de reden(en) voor retournering, voeg deze vervolgens bij het pakket en verzegel de doos. Zit er geen retourformulier en -label in je pakket? Gebruik de order tracker om deze uit te printen. 
  2. Plak het prepaid-retourlabel op de doos over het originele label heen.
  3. Schrijf het trackingnummer op wat op het retourlabel staat en bewaar deze voor je eigen administratie.
  4. Lever het pakket af bij het afleverpunt van jouw koerier:
    • ​​PostNL*
    • DPD
    • UPS (alleen als je bestelling is geleverd via express levering)

*Let op dat het retourlabel voor PostNL geldig is voor 30 dagen. Wil je jouw bestelling retourneren na deze periode? Print dan een nieuwe retourlabel uit via de bestellingstracker.

Artikelen die je in een adidas-winkel hebt gekocht
Als je jouw item(s) die je in een adidas-winkel hebt gekocht wilt terugbrengen, dan kun je het beste deze artikelen retourneren in dezelfde winkel als waar je deze ook gekocht hebt. Neem je aankoopbewijs mee en zorg ervoor dat je je item(s) binnen de retourperiode van 30 dagen (of 14 dagen voor hype-producten zoals YEEZY) terugbrengt. Houd er rekening mee dat we in onze winkels momenteel niet in staat zijn om artikelen terug te nemen die gekocht zijn in onze online shop. 

Retourbeleid
Lees ons retourbeleid voor meer informatie over de retourvoorwaarden.

Artikelen die via Click & Collect gereserveerd zijn en opgehaald dienen te worden in een adidas-winkel
Click & Collect-reserveringen worden online geplaatst en vervolgens opgehaald en betaald in de winkel. Als je een Click & Collect-bestelling wilt retourneren, bekijk dan de Click & Collect- retourinstructies.

Artikelen die in een adidas-winkel besteld zijn en bij jou thuis bezorgd worden
Als één van onze winkelmedewerkers een bestelling voor jou heeft geplaatst met een tablet in de winkel zodat jij het artikel naar keuze bij jou thuis ontvangt, dan kun je deze niet in een winkel retourneren of ruilen. In plaats daarvan kun je de artikelen retourneren door de retourinstructies op te volgen die gelden voor de adidas online shop.

Artikelen die je bij een adidas reseller hebt gekocht
Als je artikelen hebt gekocht bij één van onze erkende resellers, neem dan contact met hen op aangezien zij hun eigen retourbeleid hanteren. Het is niet mogelijk om je artikelen in een adidas-winkel te retourneren als je deze bij een reseller hebt gekocht.

Vond je dit artikel nuttig?

Ja / Nee

Waar is mijn bestelling?

Log in of gebruik de Guest Tracker om snel de status van je bestelling op te zoeken, voor het aanmaken van een retourzending, het annuleren van items en om de status van een terugbetaling te bekijken.

Nog steeds geen antwoord gevonden op je vraag?

VRAAG ONZE KLANTENSERVICE

Ma - Vr: 8:00 uur tot 21:00 uur
Za: 9:00 uur tot 17:00 uur
Zo: 10:00 uur tot 17:00 uur