Kan ik mijn artikel(en) ruilen?

Datum bijgewerkt: 14/07/20

Heb je iets op adidas.nl gekocht en wil je het omruilen voor een andere maat? Geen probleem! En als reactie op de impact op de infrastructuur die door het coronavirus wordt veroorzaakt, hebben we onze ruilperiode van 30 dagen naar 100 dagen verlengd. Volg de volgende stappen op om je item(s) snel en makkelijk te ruilen.
 

1. Ga naar adidas.nl/bestelling-volgen en vul je e-mail en ordernummer in. Of log in en ga naar je order in je bestelhistorie. Klik op ‘Ruilen’ en vertel ons welke item je wilt ruilen en waarom. Je creëert direct een digitale barcode, dat je is je ruil label. Deze sturen we je ook automatisch per e-mail toe.

2. Plaats de items in originele verpakking in de doos, voeg het retourformulier toe en plak de doos dicht. Breng je pakket binnen 7 dagen naar een afleverpunt in de buurt - hiermee voorkom je dat je ruilverzoek wordt geannuleerd. Hier laat je de digitale barcode scannen vanaf je smartphone.
 

Vind het dichtstbijzijnde PostNL afleverpunt

3. We verzenden het juiste item zodra je het pakket hebt afgegeven. Je ontvangt hiervan een nieuwe bevestigingsmail. Nu is het enkel nog wachten op je nieuwe maat!


Stuur je ook artikelen terug? 
Je kunt alle items in dezelfde doos verpakken, maar gebruik dan het ruillabel in plaats van het retourlabel voor de snelst mogelijke verwerking. We betalen je terug via de oorspronkelijk gebruikte betaalmethode zodra we het pakket hebben ontvangen. Dit kan tot 14 dagen duren. 
 

  • We sturen het ruilartikel via onze standaard bezorgservice naar het oorspronkelijke bezorgadres.
  • Je kunt een artikel uitsluitend omruilen voor een andere maat. Als je een andere kleur of product wilt, zul je het artikel moeten retourneren en een nieuwe bestelling moeten plaatsen. Indien de gewenste maat tijdens het ruilproces niet beschikbaar is, is het artikel helaas (tijdelijk) uitverkocht.
  • Ruilen is niet mogelijk als je een artikel op een andere website hebt gekocht.
  • Als je iets in een adidas-winkel hebt gekocht, zul je de winkel persoonlijk moeten bezoeken.
  • Gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt. Deze kunnen niet worden geruild. Neem in het geval van een productiefout contact op met onze customer service.
  • Hype producten, zoals the Yeezy collectie, zijn uitgesloten van deze ruil service.

Vond je dit artikel nuttig?

Ja / Nee

Waar is mijn bestelling?

Log in of gebruik de Guest Tracker om snel de status van je bestelling op te zoeken, of voor het aanvragen van een ruillabel, aanmaken van een retourzending, het annuleren van items en om de status van een terugbetaling te bekijken.

Nog steeds geen antwoord gevonden op je vraag?

VRAAG ONZE KLANTENSERVICE

Ma - Vr: 8:00 uur tot 19:00 uur
Za - Zo: 9:00 uur tot 17:00 uur