RUILEN & RETOURNEREN
Hoe retourneer ik?
2. Vertel ons welke items je wilt retourneren en waarom. Bevestig je retour.
3. Je creëert direct een digitale barcode, dit is je retourlabel. We sturen je deze barcode ook automatisch per e-mail toe. Je hoeft niets te printen.
4. Plaats de items in originele verpakking in de doos en stuur het retourformulier mee terug (Het formulier wat wordt meegestuurd met je bestelling).
5. Breng je pakket naar een PostNL punt. Hier laat je de digitale barcode scannen vanaf je smartphone.
Vind je dichtstbijzijnde:
- PostNL afleverpunt
Ook bestellingen die zijn geleverd met DPD moeten met PostNL worden geretourneerd.
Dat kan. Zorg ervoor dat je beide retourformulieren (meegestuurd in de doos) bijvoegd in het pakket. Je moet nog steeds voor alle bestellingen online een retour label aanmaken. Je gebruikt dan maar één van de labels voor de verzending. In ons magazijn worden beide retour-bestellingen verwerkt.
Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Zodra we het artikel in ons magazijn hebben ontvangen, verwerken we je retourzending. Vanaf het moment dat we de terugbetaling autoriseren, moet je bank deze nog verwerken. De tijd die dit in beslag neemt, verschilt per bank en betaalmethode - zie onderstaande tijdlijn. Je kunt kiezen of je via je oorspronkelijke betaalmethode of via een adidas e-Gift-Card wilt worden terugbetaald.
Tijdlijn van het proces:
1. Verzending en verwerking: 5-6 werkdagen
2. Terugbetaling verwerkt:
- adidas e-Gift Card: direct nadat we de retourzending hebben verwerkt
3. Terugbetaling verwerkt door bank:
- Apple Pay & Google Pay (exclusief in de adidas app): max. 14 business days
- PayPal: max. 3 werkdagen
- iDeal: max. 3 werkdagen
- Klarna: zie de klarna FAQ
- Bankpas / Creditcard: max 14 werkdagen
Kan ik mijn e-Gift Card gebruiken in adidas-winkels?
Je kunt ervoor kiezen je terugbetaling te ontvangen via een adidas e-Gift Card. Je ontvangt deze gift card via e-mail zodra we je retourzending hebben verwerkt. Deze is direct te gebruiken en kan zowel online als in adidas winkels worden ingewisseld.
Kan ik mijn artikelen ruilen?
Ja! Je hebt iets online gekocht maar het past niet helemaal? In plaats van te retourneren, kan je het binnen 60 dagen gratis omruilen voor een andere maat.
Hoe kan ik iets ruilen?
Klik op 'ruilen' en vertel ons welk item je wilt ruilen voor welke maat. Plaats het item in de originele verpakking in de doos. Breng je pakket binnen 7 dagen naar een afleverpunt in de buurt - hiermee voorkom je dat je ruilverzoek wordt geannuleerd. Zodra de digitale ruil-barcode is gescant door de koerier vanaf je smartphone, sturen we je nieuwe maat al op (indien deze scan niet werkt, word je ruil na verwerking in ons magazijn verzonden). Je ontvangt hiervan een nieuwe bevestigingsmail met tracking. We sturen het ruilartikel via onze standaard bezorgservice naar het oorspronkelijke bezorgadres.
Wil je tegelijkertijd iets ruilen en retourneren?
Geen probleem. Maar gebruik dan de digitale barcode van je ruilverzoek in plaats van de retour-barcode om het ruilproces te versnellen. Je kunt gewoon alle items in dezelfde doos terugsturen. Zodra we het pakket hebben ontvangen, betalen we je retour via de oorspronkelijke betaalmethode terug. Je ruil is dan al naar je onderweg!
Welke items zijn uitgesloten vandeze ruil service?
• gepersonaliseerde artikelen
• Hype producten, zoals the Yeezy collectie.
Je kunt een artikel uitsluitend omruilen voor een andere maat. Als je een andere kleur of product wilt, zul je het artikel moeten retourneren en een nieuwe bestelling moeten plaatsen. Indien de gewenste maat tijdens het ruilproces niet beschikbaar is, is het artikel helaas (tijdelijk) uitverkocht.
Je kunt ervoor kiezen je terugbetaling te ontvangen via een adidas e-Gift Card. Je ontvangt deze gift card via e-mail zodra we je retourzending hebben verwerkt. Deze is direct te gebruiken en kan zowel online als in adidas winkels worden ingewisseld.
Artikelen retourneren die je in een adidas-winkel hebt gekocht: